Autisme- og Aspergerforeningen for voksnes nye logo

Bestyrelsen har haft fornøjelsen af at offentliggøre vores nye logo på til vores 20 års jubilæum.

Landsformand Nina Catalina Michaelsen holdte åbningstale, der blev streamet online. I talen kunne Nina afsløre at bestyrelsen har gennem en længere periode har arbejdet på foreningens nye logo.

Vi skal væk fra at tale om dette som om at det er noget flyvsk og ubestemmeligt oppe i hjernen.

Vi skal italesætte at autisme kan influerer i hele vores system

Det kan, for de fleste have stor betydning for, hvordan de fungere i dagligdagen.

Det nye logo bliver starten på samtalen om at autisme ikke ”bare” er noget inde i hjernen. Det er hele vores nervesystem.

Med al respekt for dem som anser sig som person med autisme, så er forskningen gået i den retning, at vi nok ikke kan undgå at tale om det som noget diffust mere og uhåndgribeligt. Det har faktisk stor betydning for hele vores krop.

Siger Landsformand Nina C. Michaelsen

Fra Ninas åbningstale har vi herunder trukket nogle af hovedpunkterne ud fra tankerne om og betydningen af det nye logo.

Farverne som vi kender

Grøn er håbets og vækstens farve

Blå er den mest populære farve og det er ikke uden grund.

Den giver følelsen af fred, ro, harmoni og tillid.

Hvorfor et nyt logo?

Vi skal italesætte at autisme kan influere i hele vores system

Det kan og for de fleste have stor betydning for hvordan de fungere i dagligdagen.

Med neuronet  i vores logo vil vi sætte fokus på,
at Autisme er en medfødt og permanent neurologisk diversitet.

Vi trives i de rette rammer – hvor der er viden og forståelse.

Vi, i bestyrelsen, håber at I tager godt imod det nye logo, vi ved at det er noget der tager tid at vænne sig til.

Vi vil løbende i tiden fremover få skiftet logo alle de steder det forekommer, bl. A. På sociale medier og foldere m.v.

Nyt logo