Vi byder velkommen i Mødested Midtjylland-Ikast for voksne med autisme

Mødeaften i mødested Midtjylland med autismenetværkscafé 18+.

Er du autist eller har en formodning om at du kunne have autisme og er du over 18 år, så er det her måske noget for dig.
Alle med autisme, der er over 18 år er velkomne.

Mødeaften (ikke foredrag/særlige aktiviteter):

Det er gratis at deltage for medlemmer af Autisme- og Aspergerforeningen,
men for ikke-medlemmer (gældende fra 1/1 2023) KAN der forekommer en symbolsk betaling for forplejning. Dette vil fremgå ved tilmelding.

Datoer for mødeaften:

Klik her for at se aktiviteterne i foreningen, herunder også mødeaftener i Mødested Midtjylland

Vedrørende tilmelding:
De der er dobbeltmedlemmer jf den opsagte samarbejdsaftale skriver deres medlemsnummer fra Autismeforeningen på tilmeldingen så længe deres medlemsskab løber.

Ved foredrag/særlige aktiviteter kan der være deltagerbetaling.

Dette vil fremgå ved tilmelding

Online deltagelse:

Ved ONLINE muligheder se her:

Vi håber at kunne lave et mødested hvor alle føler sig trygge og føler sig godt tilpas.

På mødested Midtjylland vil vi bestræbe os på at skabe rammer og mulighed for at voksne med autisme kan møde ligesindede og dele erfaringer.

Vi arbejder for at få fælles oplevelser sammen (hvis det har gruppens interesse) såvel på mødestedet, men også ud af huset, hvis det er muligt at skaffe midler til det. Vi afholder 10- 11 aftener/eftermiddage pr. gruppe, fordelt hen over året.

Alt hvad vi planlægger bliver det som gruppen selv har lyst til og hvad vi kan få midler til. Varighed på mødeaften/aktivitet ca. to timer. Der kan forekomme  betaling for særlige arrangementer. Dette vil fremgå af hver møde opslag, hvis dette er tilfældet. Dog skal ikke-medlemmer betale et symbolsk beløb til forplejning.

Alle aktiviteter og møder er på autismevenlige præmisser, har du behov for at vi gør mere skal du endelig kontakte tovholder.

Hvis man ikke ønsker at deltage i aftenens emne/foredrag er der et lokale ved siden af hvor man kan hyggesnakke, spille spil, strikke, hækle, tegne eller andre kreative sysler.

Vi vil gerne afholde foredrag eller andre aktiviteter, så byd gerne ind med forslag, hvis du har gode ideer.

Mødeafteners indhold vil blive tilpasset gruppens interesser og forudsætninger under hensyntagen til hvad der er praktisk muligt.

Regler:

• Man skal være fyldt 18 år
  • For at komme til møder skal man have en autismediagnose eller en formodning om at man er på autismespektret.
  • Mødestedet er etableret som et mødested under Autisme- og Aspergerforeningen
  • Der stilles ikke krav om medlemskab af Autisme- og Aspergerforeningen, men vi opfordrer selvfølgelig til det.
  • Man viser hensyn og forståelse til hinanden, da alle har brug for at føle sig trygge
  • Man deler ikke billeder fra mødestedets aktiviteter på sociale medier eller andre steder, hvor der er personer på.

Målgruppe:

Mødeaften – Netværkscafé 18+

Man 18 år eller derover. Man har autisme eller en formodning om autisme. Fokus er på socialt samvær hvor man samles om noget. Man samles om samtale, ser film sammen, spiller spil, strikker/hækler/tegner eller andet kreativt arbejde.

Aftenens program bliver meldt ud på facebookgruppen. Så man ved hvad der skal ske, hvor og hvornår osv. Man må medbringe ledsager til første møde. Af hensyn til andre i gruppen opfordres ledsager til at sidde udenfor.

Der vil på disse caféaften være en pædagog tilstede, med autismeerfaring

Transportinfo:

Her kan du downloade en interaktiv pdf med links om transportinformationer til mødested Midtjylland – Ikast

der er transport info for andre relevante steder i Ikast (Ikast Bibliotek, Ikast Bio, Østre Skole), som vi muligvis vil benytte i forbindelse med aktiviteter. Men som udgangspunkt er mødestedet på Frivilligcenter Ikast.

Frivilligcenter Ikast
Møllegade 16